Zakup kasy fiskalnej przez internet

Kasa fiskalna w Warszawie – zakup przez internet oraz inne ważne kwestie

Załóżmy, że dokładnie przeanalizowaliśmy specyfikę naszej branży oraz potrzeby prowadzonej działalności handlowej – i zdecydowaliśmy się na kasę fiskalną. Co dalej? Jest bowiem szereg istotnych aspektów, dotyczących zarówno wyboru czy zakupu, jak i wdrożenia tego typu technologii sprzedaży. A pozostaje jeszcze kwestia nadchodzących regulacji prawnych… jak w tym wszystkim się odnaleźć? Oto garść przydatnych informacji.

Sklep stacjonarny czy internetowy?

W granicach aglomeracji warszawskiej z pewnością nie brakuje dostawców urządzeń fiskalnych. A już zwłaszcza znalezienie punktu handlowego z technologiami sprzedaży w samej stolicy to żaden problem. Pytanie jednak, gdzie konkretnie się udać po nową kasę rejestrującą? Z pewnością dealer charakteryzujący się bogatą ofertą, dostosowaną do różnych potrzeb biznesowych, a także profesjonalnym wsparciem przy wyborze skutecznego rozwiązania technologicznego, jego instalacji i serwisie, okaże się dobrym wyborem. Cechy te sprawiają, że przedsiębiorca może liczyć nie tylko na właściwą decyzję co do nabywanego modelu, ale i na pomoc w kwestiach formalnych, takich jak rejestracja urządzenia czy wykonywanie późniejszych przeglądów technicznych. Jeśli chodzi o kasy fiskalne w Warszawie, Ursynów to jedno z miejsc, które oferuje szeroki wybór modeli. Można je znaleźć pod adresem: Polskie Centrum Kas Fiskalnych Sp. z o.o., ul. Fosa 41, 02-768 Warszawa, 22 550 32 00, warszawa@pckf.pl.

Pamiętaj o poprawnej rejestracji urządzenia!

Prawdą jest jednak, że kwestie wyboru urządzenia oraz odpowiedniego dostawcy technologii sprzedaży – choć niezwykle istotne – nie wystarczają do rozpoczęcia zgodnego z prawem rejestrowania obrotu. Aby móc zacząć poprawnie korzystać z kasy, należy wpierw ją zarejestrować oraz zainstalować. W tym celu konieczne okaże się dostarczenie do Urzędu Skarbowego pisemnego zawiadomienia, zawierającego wszystkie nasze najważniejsze informacje: imię i nazwisko lub nazwę podatnika, NIP podatnika, liczbę planowanych urządzeń, adres(y) miejsc, gdzie zostaną wdrożone oraz termin samej instalacji. Następnie kasę musi zafiskalizować uprawniony serwisant. Od tej pory będziemy mogli prowadzić sprzedaż za pomocą urządzenia oraz wystawiać paragony. Musimy tylko pamiętać o drugim zgłoszeniu do US, informującym o zrealizowanej fiskalizacji (oba pisma trzeba dostarczyć w odpowiednich terminach!), oraz umieszczeniu na obudowie kasy otrzymanego numeru ewidencyjnego.

Warszawskie kasy fiskalne z certyfikatem Online Ready

Jeśli chodzi o procedurę instalacyjną, wygląda ona praktycznie tak samo w przypadku każdego podatnika, który musi rozpocząć rejestrację obrotu przy użyciu kasy fiskalnej. Warto też jednak mieć na względzie zmiany w przepisach, które mają dopiero nadejść. Wraz z początkiem 2018 roku zacznie funkcjonować nowe Rozporządzenie Ministra Finansów i Rozwoju w kwestii warunków technicznych, jakie mają spełniać urządzenia rejestrujące. Chodzi o wprowadzenie nowego systemu fiskalizacji, a wraz nimi – odpowiednio dostosowanych kas rejestrujących online. W wielu przypadkach nowe regulacje prawne będą oznaczały konieczność wymiany dotychczasowego urządzenia. Zaś podatnicy, którzy dopiero mają zakupić kasę fiskalną, mogą pomyśleć o modelu opatrzonym certyfikatem Online Ready. Sprawia on, że po wprowadzeniu nowego systemu, wymiana urządzenia nie będzie wymagana, a jedynie jego modernizacja.

Jeden komentarz do “Kasa fiskalna w Warszawie – zakup przez internet oraz inne ważne kwestie”

  1. Ja osobiście wolę jednak zawsze wybrać się do sklepu stacjonarnego (chociażby przed zakupem internetowym), bo jednak na żywo najlepiej porozmawiać i wypytać o wszystkie szczegóły 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podaj dobrą odpowiedź *